12 Ocak 2011 Çarşamba

Son Yemek

.
Koltukta uzanmış miskin miskin uyukluyordum ki içimde birden yemek yapmam gerektiğine dair duygular şelalelendi. Aniden gözlerimi açtım ve içimdeki sesin ciddi olup olmadığına kulak kesildim. Ciddiydi. Tırstım. Bu benim için ilk emirmiş gibicesine kutsal bir sesti. O sesi ciddiye almalıydım.

İçimdeki sesin beni kulağımdan tutup mutfağa sürüklemesi neticesinde önce korkunç manzarayla karşılaştım. Lanetler gelsin, yine bulaşıkları yıkamamıştım. Hiç yemek yapılmayan bir evde bu kadar bulaşık çıkmasını anlamaya çalışmakla zaman harcamadım. Mekanik hareketlerle bulaşıkları yıkayarak kendime tezgâhın üstünde bir yer açtım. O esnada dışımdaki sesin sayıp döktüğü küfürlerden söz etmeme gerek yok zannediyorum.

Şimdi sıra yemek yapmaya gelmişti. İçimdeki ses, bir yerden başlarsam sonuca ulaşabileceğime dair sempatik cümleler kuruyordu. Gerçekten çok şeker bir sesti, yerdim ben onu. Hazır vejetaryen değilken etli bir yemek yapayım dedim ben tamam mı. Buzluktan et çıkardım fakat kazık gibiydi. Hayvancağız adeta donarak ölmüştü. Ne yapacağımı şaşırdım. Önce büyükçesinden bir bıçak çekip hayvanı bıçaklamaya kalktım ama bir sonuca ulaşamadım. Direniyordu. Kolay kolay pes edeceğe benzemiyordu. Ketılda kaynattığım suyun içine atarsam buzun çözülebileceğini düşündüm. Belki acımasız bir teknikti ama bunu yapmaya mecburdum, vahiy gelmişti. Tahmin ettiğim gibi, biraz zaman aldı ama çözüldü. Fakat o da nesiydi? Et sandığım şey kıyma çıkmasın mıydı? Kıyma sevmeyen bir bünyem olduğu için müthiş bir hayal kırıklığı yaşadım. Kaynar suyla haşlanmaktan maviye dönmüş kıymayı tezgâhın diğer ucuna fırlattım ve buzluktan başka bir parça çıkardım. Aynı teknikleri uyguladıktan sonra buzların altındaki kahraman etime ulaştım. Bu gerçekten çok güzel bir etti. Lady Gaga’nın üstündekilerden bile güzeldi. Derhal kendisini kuşbaşı büyüklüğünde doğradım. Bence işin büyük bir kısmını başarmıştım. Sıra lojistik destek için annemi aramaya gelmişti. Kısaca durumu izah ettim. Annem o etin çok olduğunu söyledi çünkü kurban bayramında kendisi poşetleyip dolabıma şeyaptığı için miktarlardan haberdardı. Yoksa benim mutfağımda yenilebilir bir malzeme ne gezer la, saçmalamayın. Her neyse, çoksa çoktu argadaş, ben hepsini pişirecektim. Annem “Böyle müsrif olursan evde kalırsın.” dedi. “Kalıyorsam kendi evimde kalıyorum, senin evinde mi kalıyorum, hayret bi şey!” dedim. Demesem eyiydi çünkü annem “Ne halin varsa gör!” diyerek telefonu kapattı. Gerçekten çok asabi bir kadındı.

Annemden iş çıkmayınca internetten filan bakınıp birtakım şeyler yaptım ben. Macera dolu anlar yaşadım, uzatmayayım. Bu yaptıklarımı değerlendirmesi için kardeşimin gelmesini bekledim. Bu arada kardeşim bir süredir benimle kalıyor. Kendisi erkek ve gayet yakışıklı bir insan evladıdır. Uysal ve eğlencelidir. Bir de ortak genler taşıdığımızı düşünecek olursak, “Entel sen erkek olsan kesin ben seninle evlenirdim.” diyen bayan okurlarıma bence gün doğmuş olmalı. Yalnız yaşıyorsanız kendisini derhal size sepetleyebilirim :: Neyse işte geldi bu, masayı hazırladım ve pişirdiklerimi ağzına ağzına sokmaya başladım. Bir iki kaşıktan sonra ayakta yemeye başladı bu. Niye öyle yaptığını sorduğumdaysa ıkına sıkına “Ablacım oturunca kusacak gibi oluyorum da :/” dedi. Ben onca uğraşayım adipislikgötün bana dediği lafa bak! Evden kovdum ibineyi. Gitmedi.

Bütün bu olanlar beni birtakım çıkarımsamalara götürdü sevgili okurlarım. Şimdi bu engin tecrübelerimden sizleri de nasiplendireceğim. Şöyle ki;

- Yemek denilen şey kaynamadan pişmiyormuş. Ocağı kapatmakta acele etmeyin.
- Pilav, dibi tutabilen bir şeydir. Pirinçler tencereye yapışıp kristalleşiyor filan, acayip.
- Salça küflü olabilir. Kullanmadan önce incelemekte yarar var.
- Dondurulmuş doğranmış soğanın son kullanma tarihi varmış. Buzlukta sonsuza dek yaşayacakmış gibi görünmesine aldanmayın.
- Bir tane bıçak kaybettim. Şeytan alıp götürmüş olabilir.
- Mutfağı kimin toparlayacağını tayin etmeden yemek yapmaya girişmeyin.
- İçinizdeki sesi dinlemeyin.
- Annelerinize atarlanmayın.

I love mom ::
.

23 yorum:

egelimm dedi ki...

bu aralar içindeki ses fazla konuşmaya başladı.dikkatli olmakta faide görüyorum.

Aylin Balboa dedi ki...

Sana katılmamak elde dostum.

mgntwmn dedi ki...

Mundar etmissin eti!

Aylin Balboa dedi ki...

Deneysel bir çalışma demeyi tercih ederim :/

egelimm dedi ki...

oda iyi bişi tabii.

sutlukahve dedi ki...

entel'im niye yoruyon kendini? yapılmışı var sonuçta.. di mi ama!

Aylin Balboa dedi ki...

Ya senede bir kere filan hormonlarımın bana hazırladığı bu tongaya düşüyorum ama her seferinde sonuç aynı ve aklın yolu bir: Hazır yapılmışı var.

mefisto dedi ki...

yemek yapmak ya da dışarıdan söylemek; işte bütün mesele bu! kendini azarlayacağına garsonu azarlarsın, sinirini alır :)

Leylâ dedi ki...

dondurulmuş doğranmış soğan mı?! gözyaşlarımızı bitti mi sandın derim ben ona.

A-H dedi ki...

yemek yapmaktan cok radyoaktif deney yapmissin gibi geliyor kulaga :)

Adsız dedi ki...

bence sorun ette, ama yaniliyor da olabilirim. misal, bak kabak, patlican vs olsa cig de yegebilirsign! -yok artik-

Gülşah dedi ki...

Erkek kardeşlerinize de böyle kritik yorumlarda güvenmeyin.

Jane Jones dedi ki...

misafir ol gel bana börekler açayım sana.

ne ben olabildim ne de başkası dedi ki...

beni arasaydın keşkeyemek yapmam ama çok güzel tarif veririm:P:))) şaka şaka yapıyom yapıyom. bi de bugün aşure pişircekti gadın anam beklerim arkideş:)

ne ben olabildim ne de başkası dedi ki...

aşure kısmında ciddiyim diğer kısımda bi aksaklık olmuş ne o öle yahu ikileme yapmışım :(

S.O dedi ki...

ee, entel; sorsaydın bre..

fena yemek yapmayız, yılların bekarlığı. 3-5 fikir sunardık. mesela eti önceden çıkar, kendi kendine çözülsün.

kuşbaşı eti önce soğan suyu ve süt ile terbiye et ki, az biraz yumuşasın. mantarla, soğanla az sarımsakla ve karabiberle sote edebilirsin, kısıkateş-kapalı kapak. arzu edersen; yanına bezelye, havuç ve patates de haşlayabilirsin.

pirinci biraz suda bekletip, süzdükten sonra az tereyağı ve zeytin yağı ile döndüreceksin. 5-7 dk tam gaz, 5 dakika orta, 5 dk da kısık ateşte üstüne koyduğunun x2 suyla haşlayacaksın, tuz da at tabi. baktın delikler var, oluyordur. pilav tane tane olur. kapağını da sıkı kapa.

yemek için yaşarım da :/ bir gün anlattığım gibi yap rocky, olacaktır..

yazın; her zamanki gibi harikulade olmuş..

alice dedi ki...

erkek olsam orospu olurdum. kız olsam sana verirdim. bakır olsam kulbum olurdu. demirden korksam trene binmezdim -yok bu olmadı- yani diyorum ki bildiğim bi şey varsa o da kardeşi değil ama seni alasım var bebek.

gregor samsa dedi ki...

benim merak ettiğim kardeşin bıçağı sıçabildi mi yoksa tıbbi bir operasyonla mı aldıracaksınız?

o bıçağın yemeğin içinde olduğunu hepimiz biliyoruz entel.

Aylin Balboa dedi ki...

Mefis; garson azarlamak filan pek bana göre değil ama dışarıdan yemek siparişi üzerinde okullarda ders verecek seviyedeyim şahsen.

Ayşec; demek ki neymiş, demek ki gözden yaş akmayınca yemek bi sikime benzemezmiş. Nimete sikim denmez bu arada, bu benim kişisel terbiyesizliğim. Ancak ortaya koyduğum ürüne yemek demek ne derece doğru onu bilmiyorum :/

A-H; mutfakta geçirdiğim o halüsinatif anlar adeta nerdeyse öylecesine bir şeydi benim için.

TheJoke; bence de sorun etteydi ve sorun çıkarmasının bedelini ağır ödedi.

Gülşah; esasen erkek kardeşim böyle kritik konularda beni dellendirmemek için çok güzel numara yapabiliyor ama onun sınırlarını zorlayan bir yemek yaptığım için :/

Jane Jones; vallaha de?

NeBenOla; vallaha de?

Seroo; bilemedim dostum. Bir dahakine, yani tabi bir dahası olur mu kestiremiyorum ama olursa aklımdasın. Süpermişsin valla, yorumunu bilimsel bir metin ciddiyetiyle okudum. Bir de eyvallah.

Ceren Do; n'aber?

Alice; kardeşi sepetleyemezsem söylediğini düşüneceğimdir bebek. Oh bebek.

Ve Gregor; beni güldürdün dostum. Güldürürken düşündürdün üstelik. Kardeşim dün geceki hadiseden sonra annemin evine iltica etti. Ama bir biçimde bokunu takibe alacağımdır.



Cevap yetiştireyim derken usandım yemin ediyorum. Canlarım:: Laağğnnn!

odun, bildiğin odun dedi ki...

gıdanın insan üzerindeki birçok etkisine şahit oldum ama böylesine bi etkiye gıdanın üzerinde şahit olmadım :S

UYKUSUZ// UYURGEZER dedi ki...

insanlara işkence etmenin yemek yapman dışında da başka yolları olmalı... biraz araştır derim ben ;) UYRGZR-.-

Adsız dedi ki...

"yorumunuzu bırakın!
ibneliğin lüzumu yok!"
entel abla!.sırf şundan tırstığım için yazıyorum, ekmek çarpsın!
yoksa bu yazıya yorum yazmak biraz g.t ister!

nezirinbiri

Jane Jones dedi ki...

vallaha da billaha da. dünya böyle kurtulacak madem iki kap yemek yapmak koymaz. =)