10 Temmuz 2009 Cuma

Bas gaza yavrum bas gaza!

.
Otobüs tıklım tıklım doluydu. İstanbul'da oturduğunu iddia ederken hiç yüzü kızarmayan bir arkadaşıma gitmeye kalkmak gibi bir gaflet içindeydim. İsmail YK eşliğinde sürdürdüğümüz nerdeyse şehirlerarası bu yolculukta, kucaktaki kellelerimizle sılaya kavuşabilmeyi beklerken, uzak bi yeri tarif ederken anlamı güçlendirmek için kullanılan "ebesinin amı" deyiminin ne kadar yerli yerinde bir ifade olduğunu düşünmeye başlamıştım. Çılgın şoförün ani fren darbeleri neticesinde karşımdaki yaşlı amcayla periyodik olmayan aralıklarla öpüşmek zorunda kalıyor ve yine yüzüme gülmeyen makus talihime küfürler savuruyordum. Az önce kendisine yer veren o yakışıklı, biraz orospu evladı olsa şu anda bambaşka bir hayatım olabilirdi. Ama bende şans ne gezerdi. Hay sikeyimdi.

Burdan bana ekmek çıkmaz diyerek empeüç playerımı kulağıma takıp tam hayatla bağlantılarımı kesmek üzereydim ki yolculardan biri şoföre oldukça kibar bir biçimde yavaş gitmesini, öyle ani frenler filan yapmamasını, nihayetinde can taşıdığını, hepimizin bi yerde insan sayıldığını filan söyledi. Bunu duyan şoför durur mu, hemen yapıştırdı cevabı. "Seni hamuğa godumun pezevengi" diye başlayan cümle olaylı bitti. Sinirle tıklım tıklım yolcu güruhunun içine dalan şoför, o sözlerin sahibi, mevzunun müsebbibi, birazdan başlayacak tuhaf olaylar silsilesinin mimarı kibar beyfendiyi bulana kadar arada birkaç yolcuyu zayi etti. Bulduğunda da adamı ensesinden yakaladığı gibi camdan aşağı sallandırıp bastı gaza yavrum bastı gaza. Bir süre bu şekilde ilerledik. Kimsenin gıkı çıkmıyordu. Sonra sıkılmış olacak ki otobüsü kenara çekip adamla beraber indi. Dövdü biraz işte. Ağzına ağzına tekme attı böyle. Bi ara kafasını otobüse doğru çevirdi ve şahin bakışlarıyla hepimizi süzdü. Belli ki tanrılar yeni kurbanlar istiyordu. Biz daha ne olduğunu anlamadan yaşlı amcaların olmuşlarından 4 tanesini seçip otobüsün lastiklerine bağladı. Yaşlılara gıcık olduğu belliydi. Çünkü onların ücretsiz geçiş kartları vardı ve şoför akbil fülülüsü duymadığında asapları bozuluyor, tepeleri atıyordu. Hiçbirimiz itiraz etmedik. Adam bu şekilde deşarj oluyordu demek. Anladığım kadarıyla amcalardan birinin karısı olan teyze ağlamaya başladığında kadının kafasını gösterge tablolarına gömdüğünde de sesimizi çıkarmadık.

Şoförümüz böylelikle bir miktar sakinleşip kendine geldikten sonra, az önce ağzını burnunu kırdığı kibar beyfendiyi vites koluna oturtup yola devam etmeye başladı. Yaşlı amcalar tekerlere bağlı olduğu için otobüs bir miktar sallanıyordu ama iyi kötü gidiyorduk işte. Ancak densiz yolculardan biri durağa yaklaştığımızda inecek var düğmesine basınca olanlar oldu. Yeniden gözü dönen şoför, hazır eli değmişken, vites kolunda iyice homojenleşmiş kibar beyfendiyi ön cama göçürttükten sonra şaha kalktı. Sıradaki talihliler ayaktaki yolculardı. Hepsini yukarda duran tutunmaçlara astı da biraz rahatladık. Şoför, belli ki trafik kurallarını son derece önemsiyor ve ayakta yolcu istemiyordu. Elbette bu duyarlılığa da söyleyecek sözümüz yoktu.

"Allah belanı versin" isimli güzide eser çalmaya başladığında köprüye gelmiştik artık. Şoförümüz, şarkıya bağıra bağıra eşlik ederken bir yandan da kalan yolcuları tek tek boğazın serin sularına doğru yollayarak serinlemelerini sağlıyordu. Gerçekten çok düşünceli bi insandı. Ağırlıkların çoğundan kurtulduğumuz için artık daha hızlı gidiyorduk. Şoför iyiden iyiye coşmuştu. Bütün numaralarını sergilemeye başladı. Ne oldum demeye kalmadan İstanbul Park'ta bulduk kendimizi. Akrobatik bir gösteri denedikten sonra otobüsle tek teker hareketinin mümkün olmadığını farketmesi hepten yatak sarmasına neden oldu. Kalan 3-5 yolcuyu start-finish çizgisine yatırıp kesin olmayan bir rakam kadar kere üsünden geçti. Arkamızda bir enkaz bıraktığımıza emin olduğunda da tekrar normal güzergahına döndü.

Yolculuğun sonunda artık tek sağlam yolcu ben kalmıştım. İneceğim durağa yaklaştığımda düğmeye bastım. Şoför estetik bir hareketle durup kapıyı açtı. Teşekkür ettim. Rica etti.

İndim.
.

18 yorum:

POSTACI dedi ki...

Peki neden sen?
=) haha

Aylin Balboa dedi ki...

Çünkü silah benim elimde.
Haha ;)

Adsız dedi ki...

hepimiz bi yerde insan isek, insan olmadığımız yerler de var çıkarımıyla yola çıkarak hepimiz bi yerde hayvanız sonucu çıkartabilir miyiz, hatta hepimizin insan oldugu ve hayvan oldugu nokta vuruşları farklı mıdır, yoksa bu mekkede teravi namazını binlerce insanın aynı anda kılması gibi olan bir şey midir, hooppp hepimiz insanız bi yerde, hoopp bi yerde hayvanız, biz nerdeyiz, oksijeni fazla kaçırdık gibi mi?

POSTACI dedi ki...

Ben bir pipoydum az önce. Sonra birden her şey aydınlandı. Kaptan, Lalilo, hiçbir şey olamamışların kralı falan..
Oh Arthur, aradığımı bulamadım fakat çok mesudum. Belki de mesutumdur. Belki de bunların hepsi birer yanlış anlaşılmadır.
O değil de teker teker gelsene hain! Önce İlknur olmayan ismin, sonra Dantel olmayan diğer ismin. Zaten büyüme sancıları çekiyorum kaptan (uğğ kaptan çok seksi oldu) bir de sen zorlaştırma.

Aylin Balboa dedi ki...

Winston, kesinlikle oksijeni fazla kaçırmakla ilgili ;)

Cerenimo, Cravan benim büyükannemdir.
Ayrıca bana Kaptan de bebeyim ;)

BigaripWomen dedi ki...

Hayal gücüne bak yahu..Ben safım ilk üç beş satırda ciddi bir vaka sandım :)) Çok güzeldi yazı seri yap sen bunu :)

POSTACI dedi ki...

Cioran da büyükbabandı. Oha olaylara bak. Sizin aile bir acayipmiş.
Dur sana şarkı yazdım:(melodisiyle oku)

Hazır mısınız çocuklar?
Hazırız Kaptan.
Sizi duyamadım
Hazırız Kaptan.
Oooooooovv
Who lives in a pineapple under the sea?
Entel Dantel
Absorbent and yellow and porous is she.
Entel Dantel

Böyle çağımıza uygun bu şarkı. Yarı ingilizce yarı türkçe. Yarı kavır, yarı oricınıl.
Bu saat olmuş uyumamışım. Çüğğz

Aylin Balboa dedi ki...

BiGaripWomen; bu zaten ciddi bir vaka. Psikolocik tedavi görüyorum şu anda ben.

Cerenimo; bizim sülale hep böyle yea. Böyle Sokrates'e kadar gidiyo kökler.
Kaldı ki şarkı içime işledi lan, feci etkilendim. Hele melodisiyle okuyunca iyice dokandı. Buna klip de çekelim diyorum. Ben bi teyze kızını arayayım. Teyze kızı derken, David Lynch yani, yanlış olmasın.

Travis dedi ki...

peki neden ben değil?

Aylin Balboa dedi ki...

Çünkü silah senin elinde değil.

Her şeyi de bana söyletmesenize lan! Tüme kadar gidiverin. Sonra dönün ordan, camiyi geçince solda duruyor cevap. İllakim göstermek mi lazım. Yıprandım yemin ederim.

Arturo dedi ki...

Katil şöförmüş!

maybe dedi ki...

sana ne katil kimse kim arturo efendi!

Aylin Balboa dedi ki...

Bayılıyorum sevgili kavgalarına. Ben çekirdeğimi çitlemeye başladım. Siz devam edin canlarım lan.

Adsız dedi ki...

Wіth hаvin sо much written contеnt do yоu eveг run іnto any problemѕ of
plagorіsm оr copyright infringеment?
My website has а lot of complеtely unique content I've either authored myself or outsourced but it looks like a lot of it is popping it up all over the internet without my permission. Do you know any techniques to help protect against content from being stolen? I'ԁ rеally аppreciate it.



my wеbsіte ... http://seopressor.loydtuerk.com/seopressor-v5-onpage-seo-wordpress-plugin-6/

Adsız dedi ki...

Μy coԁеr is tryіng to persuаԁe
mе to move to .net frοm PHP. I havе always disliked the іdea because of the еxpenses.
But he's tryiong none the less. I've been using
Movable-tуpе on a variety of websites for about a year and аm woгried abοut sωitсhіng to another platform.
I haνe heard great thіngs about blοgengine.net.

Is theгe a way I can import аll my ωordprеsѕ posts
into it? Any help ωould be reаlly aрpreciated!



my ωeblоg: SEOPressor

Adsız dedi ki...

hello there and thank you foг your info – I've certainly picked up anything new from right here. I did however expertise a few technical points using this website, since I experienced to reload the web site many times previous to I could get it to load properly. I had been wondering if your web host is OK? Not that I'm cоmplainіng,
but sluggish loading instanceѕ tіmes will νery frequently affect youг plaсement in google аnd could damage your high-quality score if aԁѕ
and marketing with Adwords. Well I am adding this RЅS to my email and could look out
foг much moгe of уouг rеspесtive
excitіng content. Ensure that you update thіs agaіn soon.



Feel frеe to surf to my blog; SEOPressor V5 review

Adsız dedi ki...

Greetings! Verу useful advice in this pаrticular post!
It іѕ the lіttle changes which will mаke thе greаtеst changes.
Many thanks for sharing!

Μy webpage - seopressor version5

Adsız dedi ki...

I think the admin of thiѕ web site iѕ genuinely worκing hard in favоr of his ωеb
page, sіnce herе every data іs quality based іnformаtion.


Also νіsit mу ωеb sіte:
Latest SEOPressor Plugin